Firmagaver og relasjonen til kundene dine

Firmagaver har mange funksjoner. Felles for alle firmagaver er at de uansett styrker relasjonen mellom de ansatte og ledelsen, men også mellom kunder og firmat som de har hatt et godt og fruktbart samarbeid med gjennom året og som har vært innbringende for bedriften.

En gave fra ledelsen vil vise den ansatte at man setter stor pris på et spesielt prosjekt som den ansatte nylig avsluttet og som var særlig innbringende for firmaet, og en gave til alle de ansatte på slutten av året vil være gitt med omtanke og varme for å sette pris på alt som de ansatte har gjort for bedriften gjennom hele året og for at alle bidrar til å opprettholde og styrke en god arbeidskultur der man støtter og hjelper hverandre og oppmuntrer og roser hverandre når man behøver dette. Gode ledere vil alltid løfte og oppmuntre ansatte og gi dem den anerkjennelsen som de fortjener og da vil firmagaver være en fin del av denne helheten.

Når det gjelder godt samarbeid med dine kunder så vil en eksklusiv gave til disse styrke og pleie en allerede god relasjon og vise for kundene som du har jobbet med gjennom året at du setter stor pris på dem. “En ordentlig flott firmagave”(https://www.y-design.dk/kundegaver/.) til dine gode kunder skal se bra ut, smake godt og passe bedriftens personlige budsjett. Det er også veldig smart å inngravere firmaets logo på selve gaven slik at kundene blir minnet på dette firmaet hver gang de tar en slurk med kaffe av den eksklusive kaffekoppen som de fikk i gave av firmaet og hver gang de setter frem en ekstra flott blomstervase som de fikk. Kundegaver gir uansett grobunn for et godt og furktbart kundeforhold og vil man i tillegg legge ved en flaske med god vin og ekstra god sjokolade så er dette en veldig god ide.