Firmagaver og deres funksjon

Firmagaver er herlig, det føles godt å gi og det føles godt å få en ekstra fin gave og bli satt pris på.

Uansett om man er sjef i et stort eller lite firma så kan funksjonelle firmagaver som man gir med omtanke til sine kunder, både for å bygge og understreke en relasjon mellom bedriften og mottakeren og for å vise omtanke og oppmerksomhet for sine kunder som man ønsker et godt forhold til. En funksjonell gave skal først og fremst passe inn i bedriftens økonomiske budsjett.

FIRMAGAVER PASSER TIL ALLE OG ENHVER

Har man en liten bedrift så skal man gjerne holde firmagavene til kundene sine billige slik at man ikke sprenger budsjettet. Da vil flotte penner eller andre smågaver med bedriftens logo passe godt. Eier man derimot en større bedrift så kan man påkoste seg mer eksklusive gaver som vinflasker med logo eller andre eksklusive og personlige firmagaver til kunder både for å vise oppmerksomhet men også som et ledd i bedriftens plan om å skape enda mer synlighet for den enkelte bedriften gjennom at flere blir minnet på bedriften på daglig basis med flotte kaffekrus som man benytter seg av hver dag med bedriftens logo på. For å bli enda mer synlige og skaffe enda flere kunder så kan bedriften også inngå avtaler med store arrangementer som bedriften kan støtte i bytte mot reklame som vises på riksdekkende TV og i sosiale medier for å øke verdien til selve firmaet. For å få enda mer synlighet så kan bedriften også inngå i ulike kampanjer og delta i konkurranser. Uansett så vil firmagaver fungere utmerket som en forlengelse av selve bedriften sin markedsføring og føre til flere kunder og enda flere samarbeidspartnere,noe som øker verdien.

Mange rekrutterere spør også på jobbintervju hvor den enkelte kandidaten har fått høre om firmaet på grunn av at de ønsker å se hvilke kampanjer i media som er de mest virkningsfulle.